A Skoda nagynyomású szivattyú rendszere

A Skoda nagynyomású szivattyú rendszere A diesel rendszerek esetében minden gyártónál máshol helyezkedik el a kisnyomású és a nagynyomású üzemanyag szivattyú. A Skoda gépjárművek esetében is az üzemanyag tankból a nagynyomású szivattyú által a közös nyomócsőbe megy az üzemanyag. Itt a motorvezérlő elektronika irányítása által az injektorok az üzemanyagot az égéstérbe juttatják hatalmas nyomással. Ennek köszönhetően száguld a mi kis Skodánk.

 

 

 

Szerepük

A nagynyomású üzemanyag szivattyúnak az a feladata, hogy a szükséges nyomáson, a megfelelő mennyiségű diesel üzemanyagot biztosítsa a motor számára. Ez az úgynevezett common rail rendszer feladata. A technológia esetében a nyomás a befecskendezéstől függetlenül biztosított. A nagynyomású üzemanyag szivattyú a diesel motoron található. Ezt a tengelykapcsoló, lánchajtás, fogas szíj vagy fogaskerék segítségével hajtja meg. Ennek köszönhetően a nagynyomású szivattyú fordulatszáma egyenes arányban áll a motor fordulatszámával.

Problémák

A gépjármű már enyhe probléma esetén is mutat tüneteket, amelyből tudhatjuk, hogy szervizre van szüksége. Az időben felfedezett problémák könnyebben, gyorsabban és jellemzően olcsóbban is javíthatóak. Ilyen problémák esetében jellemzően nagyon nehézkesen vagy már egyáltalán nem indul az autó.

A megnövekedett üzemanyag fogyasztás éppúgy a nagynyomású szivattyú problémáira utal. Ilyen esetekben általában a tömítések elhasználódtak, megrepedhettek, amely végül üzemanyag szivárgáshoz vezet.

A Skoda nagynyomású szivattyú rendszere

Előfordulhat az is, hogy az összes befecskendező elromlik. Szakmailag ezt úgy nevezik, hogy „ledarálja önmagát”. Ezekben az esetekben apró fém szemcsék kerülnek a rendszer további részeibe, amelyek eldugíthatják vagy tönkre is tehetik a befecskendezőket. Pont ezért érdemes már egy probléma jelentkezésénél is a teljes rendszert átnézetni. A kisebb hibák kiszűrésével és azok javításával a teljes rendszer hosszú távú problémamentes működését garantálja.

Szervizük

A jó diagnosztika az alapja a sikeres nagynyomású szivattyú felújításának. Ez csak az erre a célra kialakított speciális tesztpadok segítségével, és sok év szaktudás segítségével történhet . A hibafeltárás után belekezdenek a felújításba gyári alkatrészekkel. Amennyiben a felújítás nem kivitelezhető ( alkatrész stb..), akkor a gyár által felújított cseredarabot, vagy gyári új szivattyút tudunk visszaszereltetni az autóba.  

A gépjármű nagyon érzékeny és fontos részéről van szó. Ilyen munkát kontár kezek kezébe ne adjon, és ne is halasztgassa a szükséges javítást. Azzal saját maga és autója, valamint a gépjárművében utazók és a forgalomban résztvevők életét is veszélybe sodorhatja.