Bekékült a zöld kerék!

Bekékült a zöld kerék! A nyíregyházi Zöld Kerék Alapítvány hagyományos hosszú túrájának célpontjául a tavalyi Lengyelország után, Magyarország legmagasabb pontját a Kékestetőt választottuk. A kilenc napos túrára augusztus elsején, öten indultunk: Kazai Boglárka, Zelenyánszki Timea, Bagdi István, Kazai Péter, Kazai Béla.

Igaz hogy Péter még csak 12 éves de már tapasztalata van a túrázásban, nem véletlenül becézzük „kis zergének”. Két keréken zerge módjára kapaszkodik a hegyekben felfelé.

Első nap Nyíregyházáról a Bőcsi Sörgyár mellett gurultunk el, és Miskolc-Tapolcára vezetett a 95 km-es utunk. Itt magánháznál, egy cseresznye fa alatt sátoroztunk. Nagyon kedvesek voltak, reggel kávéval köszöntöttek bennünket. Innen 105 km-es utat megtéve, Muhi, Mezőcsát, Mezőkövesd érintésével Egerbe tekertünk, ahol kollégiumban volt a szállásunk.

Bekékült a zöld kerék!

Egy nap pihenő következett, megnéztük a város nevezetességeit, a Minaretbe is felmentünk. Ezt a tornyot a törökök építették, és napjában ötször papok mentek fel a 45 méretes magas építmény 97 lépcsőjén, hogy imára hívják a híveket. Nekünk elég volt egyszer fölmenni és lejönni a szűk csigalépcsőkőn, de a gyönyörű városkép kárpótolt a fáradozásokért. Másnap kora reggel indultunk, mert tudtuk hogy 100 km-es út áll előttünk. Mátraházán ebédeltünk, és innen négy kilométeres kemény emelkedő után a Kékestetőről boldogan tekintettünk széjjel a kékes színű tájra.

Az ország legmagasabb pontjáról lefelé azért könnyebb volt gurulni, csak a féket kellett biztosan kezelni, hogy ki ne sodródjunk a kanyarban. Találkoztunk egy bringással, aki mesélte, hogy 85 km/óra sebességgel jött lefelé. No mi ezt nem kockáztattuk meg, de Tarnaméráig mi is gurultunk. Ez a kisváros a fürdőjéről híres, úgy hogy mi is „csobbantunk” egy néhányszor. A két nap alatt megnéztük a Magyar Rendőr Múzeumot is. Érdekes volt a régi és a most is használatban lévő ruhák, használati tárgyak mellett a "Világ Rendőrségei" című állandó kiállítás. Itt 91 ország 121 komplett rendőrségi, valamint 6 csendőrségi egyenruháját tekinthettük meg. Másnap Kisköre érintésével, Abádszalókig gurultunk.

Itt egy régi parasztházban aludtunk, ahol még házi cica is járt a szállás mellé. Innen a Tisza tó csodálatos madárvilágát elhagyva Hajdúnánásra vitt az utunk. A pusztában széllel szemben 110 km-t tekertünk. Érdekes nevű településeken haladtunk keresztül. Bödönhátról rossz minőségű, földúton jutottunk el Bagotára. Megérkezve Hajdúnánásra, búcsúestet tartottunk. Másnapra már csak 30 km-es táv maradt Nyíregyházáig.

Az félezer km alatt, baleset nem történt, egy defekt, és egy külsőgumi csere jelentett problémát. Menet közben néhány „elolvasás” is volt. Nemes vakolatok helyett nemes falatok, játékterem helyett étterem. No és a horgászbolt kirakatában, élő csali helyett élő csokit olvastunk.

No de nem áll meg a bringa, a nyárra még egy éjszakai túrát tervezünk, szeptemberben pedig az Európai Autómenetes Napra várjuk a bringásokat.

Addig is hátszelet mindenkinek.

További fotók: http://picasaweb.google.hu/kbfotoo/KEKES?authkey=Gv1sRgCO2Ls9_gkbPzpgE#

Kazai Béla
Zöld Kerék Alapítvány
4400 Nyíregyháza, Arany János út 7.