Együttműködés a minőségfejlesztésért Nyíregyházán

Együttműködés a minőségfejlesztésért Nyíregyházán Együttműködési megállapodás a minőségügyi tevékenységek egymást segítő összefogása érdekében.

Június 23-án az Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Jósa András Oktató Kórház és a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság együttműködési megállapodást kötött a három szervezet által kidolgozott és működtetett minőségügyi tevékenységek egymást segítő összefogása érdekében.

 

Együttműködés a minőségfejlesztésért Nyíregyházán

 

Az aláírók voltak:

Dr. Vancsó Ágnes, a Jósa András Oktató Kórház minőségügyi igazgatója, Szepesi István rendőr dandártábornok, megyei főkapitány, Miskó Istvánné, az Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ főigazgatója.

 

Valamennyi szervezet vezetése elkötelezett a minőségkultúra és a minőségi szolgáltatás megvalósítása terén, ezt különböző díjak és elismerések is tükrözik.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Jósa András Oktató Kórház 1996-től kezdve foglalkozik minőségirányítással, 1997-ben IIASA-Shiba díjat, 2002-ben Észak-alföldi Minőség Díjat kapott. 2006-ban a Recognised for Excellence 4* fokozatát nyerte el, 2007-ben csatlakozott a Nemzeti Minőség Díjas szervezetekhez. Ugyanebben az évben az „Év Kórháza” és az „Életet Ajándékozó Kórház” elismeréseket nyerte el.

A főkapitányság 2003-ban kezdte TQM alapú minőségirányítási programját, 2004-ben minőségfejlesztő munkájáért és egyedi módszerek kidolgozásáért, rendőri munkában való alkalmazásáért IIASA-Shiba díjat kapott. 2005-ben elnyerte a Magyar Minőség Háza Díjat, melyet azok a szervezetek kapnak meg, akik egyedi módszereket alkalmaznak a szervezeti kiválóság elérése érdekében.

Az Észak-alföldi Regionális Munkaügyi Központ 2008-tól kezdődően foglalkozik minőségirányítási tevékenységgel, ebben az évben Magyar Közigazgatási Minőség Díjat kapott és elnyerte a Magyar Minőség Háza díjat is.

Az együttműködés lényege a folyamatos egymástól való tanulás (benchlearning), egymás eredményeinek összehasonlítása (benchmarking), a legjobb gyakorlatok (Best Practice) megosztása egymással.

Az együttműködés országos szinten az első ilyen kezdeményezés. Érdekessége, hogy a különböző szolgáltatást nyújtó, eltérő teljesítményparaméterekkel dolgozó szervezetek arra vállalkoztak, hogy a tapasztalatcserék révén saját szervezetükre adaptálhassák a partnerek által alkalmazott módszereket.

 

 

A nehézség abban rejlik, hogy teljesen különbözőek a szolgáltatások, valamint a szolgáltatások minőségmenedzsmentje egyébként is sokkal összetettebb és nehezebben megfogható, mint a gyártási szféra, vagy akár technológia menedzsmentje, hiszen ez utóbbi esetben konkrét előállított termékek paramétereinek adott tartományban tartásáról, valamint a selejt mennyiségének csökkentéséről van szó.

A közös viszont az, hogy szolgáltatást nyújt valamennyi szervezet, ez pedig ember-ember közötti kapcsolatról szól, amit nagy mértékben befolyásol a társadalmi környezet és a finanszírozási háttér. A társadalmi környezet is közös, hisz halmozottan hátrányos régióról van szó, ahol extrém magas a munkanélküliség, és alulképzett a populáció. Közös az elérni kívánt cél is: minél több elégedett ügyfél, „vevő”, vagy érdekelt, akik igénybe veszik a szolgáltatást, és az emberközpontúság. A finanszírozás mértéke is hasonló, legtöbbször a dolgozók szakértelmén, lelkiismeretén múlik, hogy stabilan és megfelelő minőségben el tudják látni feladataikat.

A rendezvényen a jelenlévő vezetők bemutatták szervezetük munkáját és minőségügyi eredményeit. Valamennyien egyetértettek abban, hogy a hasonló kezdeményezések a szolgáltatást igénybe vevők érdekeit szolgálják, pozitívan hatnak a szervezeti kultúrára és erősítik a már korábban kialakított partnerséget.

Elekes Edit r. alezredes
minőségügyi
kiemelt főreferens